Farzların 3 ve 4 Rekâtlarında fatihayı okumanın hükmü nedir?

Ayrıca, Hanefî fakihlere göre Fatiha'yı okumak, nafile, vitir ve iki rekâtlı namazların tüm rekâtlarında, dört ve üç rekâtlı farz namazların ise herhangi iki rekâtında vaciptir. Üç ve dört rekatlı farz namazların diğer rekatlarında ise, bir rivayete göre vacip, diğer bir rivayete göre ise sünnettir.

Farz namazların 3 ve 4 Rekatlarında sadece Fatiha suresi okunur mu?

Din İşleri Yüksek Kurulu'nun "Farz namazların 3. ve 4. rekâtında sure veya ayet okuyana sehiv secdesi gerekir mi?" sorusuna yanıtı şu şekilde: "Farz namazların, üçüncü ve/veya dördüncü rekâtında Fâtiha sûresinden sonra, bir sûre veya âyet okunması sünnete aykırıdır.

Farz namazların 3 ve 4 rekatında Fâtiha okumanın hükmü nedir?

Namazda bir miktar Kur'an okumak farzdır. Hanefîlerde tercih edilen görüşe göre bu miktar, en az üç kısa âyet veya bu miktarda bir sure olmalıdır. Özellikle Fatiha suresinin okunması vaciptir. Dolayısıyla namazda Fatiha suresi okunmakla, hem farz kıraat hem de vacip yerine getirilmiş olur.

Fâtiha okumak farz mıdır?

"Namazda bir miktar Kur'an okumak farzdır. Hanefîlerde tercih edilen görüşe göre bu miktar, en az üç kısa âyet veya bu miktarda bir sûre olmalıdır. Özellikle Fâtiha sûresinin okunması vaciptir. Dolayısıyla namazda Fâtiha sûresi okunmakla, hem farz kıraat hem de vacip yerine getirilmiş olur.

Öğle namazının farzında zammı sure okunur mu?

Öğle namazının farzında öncelikle farza niyet edildikten sonra Sübhaneke okunur ve besmele çekilir. Besmeleden sonra fatiha suresi okunur ve sonra zammı sure okunur. Zammı surenin anlamı Kuranı kerimde yer alan en az 3 ayet okunmasıdır.

Her namazda aynı sureler okunur mu?

"Namazda okunan âyet ve sûrelerin, gerek bir rekât içinde gerekse ikinci rekâtla birlikte düşünüldüğünde, Mushaf'taki sıraya göre okunması sünnete uygundur. Bir sûreyi veya âyeti okuduktan sonra, ardından önceki bir sûreyi veya âyeti okumak mekruhtur. Fakat bu, namazı geçersiz kılacak bir durum değildir.

Fatihadan sonra iki zammı sure okunur mu?

sorusuna Diyanetin yanıtı şu şekildi: "Namazların ilk iki rekâtında Fâtiha'dan sonra Kur'an'dan bir miktar daha okumak (zamm-ı sûre) vaciptir. Vaciplerin kasten terk edilmesi günahtır, unutarak terk edilmesi veya geciktirilmesi ise günah olmaz, fakat namazın sonunda sehiv secdesi yapılması gerekir.

Namazda Fâtiha okunmazsa ne olur?

Peygamber şöyle dedi: “Namazda Fatiha sûresini okumayan kimsenin namazı geçerli değildir.” (Buhârî, 1422: I, 151). Hanefî fakihlere göre, namazda Fatiha sûresinin okunması farz değil vaciptir.

Fâtiha suresini okumanın hükmü nedir?

Peygamber'in, "Fâtiha sûresi (Fâtihatü'l-kitâb) okunmadıkça hiçbir namaz sahih olmaz" meâlindeki hadisinin (Dârimî, "Ṣalât", 36; İbn Mâce, "İḳāme", 11; Tirmizî, "Mevâḳīt", 69, 115, 116) gereği olarak farz kılındığı günden beri namazlarda Fâtiha sûresi okunmaktadır. Ayrıca kaynaklarda Hz.